Toelichting aanvraagformulier Nadeelcompensatie
U dient het volledig ingevulde aanvraagformulier in bij de gemeente Oldebroek. Als u de aanvraag via het online formulier doet, komt deze automatisch bij de gemeente terecht.
Na ontvangst van uw aanvraagformulier beoordelen wij of de aanvraag aan alle formele vereisten voldoet. U krijgt hiervan schriftelijk bericht. Als uw aanvraag niet aan de formele vereisten voldoet, krijgt u de gelegenheid om hier alsnog aan te voldoen.
Als de aanvraag voldoet, vragen wij u om het wettelijke drempelbedrag van € 500,- binnen 4 weken over te maken naar de gemeente Oldebroek.
Zodra u het drempelbedrag betaald heeft, schakelen wij een onafhankelijke schadebeoordelingscommissie in. Tenzij uw aanvraag ‘kennelijk niet-ontvankelijk’ of ‘kennelijk ongegrond’ is. In dat geval informeren wij u hierover. Een voorbeeld van ‘kennelijk niet-ontvankelijk’ is als het drempelbedrag niet is betaald. ‘Kennelijk ongegrond’ betekent dat het zeker is dat uw aanvraag niet tot een positieve beslissing leidt.
De schadebeoordelingscommissie stelt een advies op. Voordat zij een advies opstelt, organiseert zij een hoorzitting waarbij u in de gelegenheid gesteld wordt uw aanvraag mondeling toe te lichten. Ook de gemeente wordt voor deze hoorzitting uitgenodigd. Als er nog een derde partij bij betrokken is, krijgt ook die hiervoor de gelegenheid. Vaak wil de commissie de zaak ter plaatse nog bekijken.
Voordat het advies definitief wordt gemaakt, krijgen u en de gemeente de gelegenheid om schriftelijk te reageren op dit advies. Als er nog een derde partij bij betrokken is, krijgt ook die hiervoor de gelegenheid.
Het college van B&W neemt op basis van het definitieve advies van de schadebeoordelingscommissie een besluit over uw aanvraag op de tegemoetkoming in schade.
Meer informatie of vragen
Wilt u meer informatie of heeft u vragen over het aanvragen van nadeelcompensatie? Neem dan contact op met de gemeente Oldebroek, team Ruimte, tel. 0525 63 82 00 of per e-mail: gemeente@oldebroek.nl.