Verhuizing doorgeven

Als u verhuist, geeft u dat door aan de gemeente waar u gaat wonen. Ook als u in dezelfde gemeente blijft wonen moet u dit doorgeven. Geef uw nieuwe adres binnen 5 dagen na de verhuisdatum door of maximaal 4 weken ervoor. Een verhuizing doorgeven is gratis.

Geef uw verhuizing online door Hiervoor heeft u DigiD nodig.

Wie kan de verhuizing doorgeven?

  • Uzelf, als u 16 jaar of ouder bent.
  • Ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen.
  • Echtgenoten of geregistreerde partners voor elkaar als zij verhuizen naar hetzelfde adres.
  • Samenwonende ouders en meerderjarige kinderen voor elkaar als zij verhuizen naar hetzelfde adres.
  • De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld.
  • Een meerderjarige die daarvoor schriftelijk gemachtigd is.

Kosten

Een verhuizing doorgeven is gratis.

Schriftelijk of op het gemeentehuis

Heeft u geen DigiD? Dan kunt u per post uw nieuwe adres doorgeven via het verhuisformulier (pdf, 30kb). Of u geeft uw nieuwe adres door op het gemeentehuis, hiervoor moet u een afspraak maken.

Per post

Stuur het volledig ingevulde en ondertekende verhuisformulier en kopieën van de benodigde documenten (zie meesturen of meenemen) op naar:

Gemeente Oldebroek
T.a.v. Burgerzaken
Raadhuisplein 1
8096 CP Oldebroek

Meesturen of meenemen

  • (Kopie) geldig identiteitsbewijs.
  • Kopie van uw koop- of huurcontract.
  • Als u bij iemand gaat inwonen: schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner. En een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner.

Geheimhouding 

Wilt u niet dat uw gegevens worden doorgegeven? Vraag dan om geheimhouding van uw persoonsgegevens. Hoe u dit doet, leest u op de pagina over geheimhouding van persoonsgegevens

Uitgelicht